BizBuz Lounge med afterwork och föreläsning

Publicerad 29 december 2016


Från självmordsprojekt till succé
Marknadsföreningen bjuder in till lounge och after work med en spännande föreläsning av Pernilla Gravenfors, vd för Holiday Club i Åre.

Hon berättar om sin tidigare resa på
exklusiva Åre-hotelet Copperhill som hon kallar “från
självmordsprojekt till succé”.
Pernilla berättar även om
lanseringen av nya konceptet på
Holiday Club som hon idag arbetar med.

I båda fallen är bakgrunden till succén lyckad intern
kommunikation och ett
konsekvent arbete med internt och externt värdskap. Hon visar även på vikten av att engagera alla i
organisationen, att
involvera och låta vissa saker ta tid.

Så välkomna på after work
tillsammans med
Marknadsföreningen i Skellefteå på TGN Plaza.
Restaurang Nygatan 57 erbjuder afterwork-tallrik för 119 kr.
God dryck finns att köpa på plats.

Anmälan till:
https://simplesignup.se/event/88496

Mer info om dagen hittar ni på bizbuz.se



Marknadsföreningens lounge och afterwork, Stadskällaren

Publicerad 4 november 2016


Marknadsföreningens lounge och afterwork
Stadskällaren 16 november kl 17.30

Välkommen till Stadskällaren Saluhall & Matbar för en afton med stämning av afterwork, exklusiva gourmetupplevelser och berättelsen om den resa och transformation som gänget bakom Skellefteås senaste kulinariska satsning har gjort.


Olivoljeprovning

Stadskällaren inleder med att bjuda på en provning av olivolja av premiumkvalitet med lite gott tilltugg. Guide är Marcus Richtman som med färska intryck från en studieresa till Sicilien engagerat kan förmedla olivoljans lov. 

Mie Johansson berättar sedan om den transformation från cateringföretag till matbar med saluhall i Stadskällaren.  Den röda tråden är förstås mat, men också gäster och kunder som följt med på resan. Hur har de hanterat sin transformation? Hur hade lyckats behålla en stark relation till sina kunder?

Specialkomponerad gourmetmeny

Kvällens highlight blir den specialkomponerade meny som exklusivt erbjuds Marknadsföreningens medlemmar till kraftigt subventionerat ”marknadspris” som också blir kvällens deltagaravgift. Tips, det är tryffelsäsong och Marcus har varit i Italien…… 


Deltagaravgift
Ordinarie pris på menyn är 435 kr, Stadskällaren ger oss specialpriset 289 kr/person!
Exklusiv medlemsförmån:
för medlemmar subventionerar dessutom Marknadsföreningen priset med ytterligare 100 kr. 
Så ditt medlemspris blir 189 kr/person – högst smakfullt!
Inte medlem? Spara 100 kr/person – bli medlem idag. Intresseanmälan till info@marknadsforeningeniskelleftea.se
Passande dryck (Stadskällaren bistår med rekommendationer) köper du själv i baren samtidigt som du betalar deltagaravgiften.

Sista anm.dag. månd. 14/11

Kvällens meny

Stadskällaren har valt att profilera menyn med fokus på höstens tryffel och novellooljorna från Italien.

Pumpasoppa med karameliserade pumpakärnor, smetana och hyvlad färsk italiensk tryffel.

Havskatt, grillad broccoli, beurre blanc, mandel, novelloolivolja från Fontana Salsa Sicilien.

Ryggbiff, hängmörad 52 dagar, Café de Paris-smör, morötter, tryfferad lökcreme.

Glass med smak av brynt smör- buerre caramelisé med Novello Centonze – årets olivolja från gården på Sicilien.

Lounge med temat transformation/förändring

Publicerad 6 oktober 2016


Lounge med temat transformation/förändring

Brygg CC onsdag 19 oktober

Samhället förändras ständigt och i en allt snabbare takt. Klyschigt men definitivt sant. Vårt Skellefteå är inget undantag – vi befinner oss mitt i en transformation. Vilken roll kan och vill du, ditt företag eller organisation spela i den?

Förändring och tillväxt behöver ständigt ny energi. Marknadsföreningens avsikt för det kommande året är därför att fortsätta att vara en dynamo som genererar kunskap och inspiration till sina medlemmar. Det är när människor möts som det händer något och årets lounger har det övergripande temat transformation/förändring, applicerat i den ­konkreta vardag som vi arbetar i. 

Välkommen till lounge med Media Evolution
19 oktober gästas vi av Magnus Thure Nilsson och Emma Estborn från Media Evolution i Malmö –  ett kluster och community som samlar 400 medlemmar inom näringslivet, akademin och det offentliga i södra Sverige. De möjliggör för organisationer och individer att dela, lära, tänka nytt och ställa om i det digitala skiftet, tillsammans.


17.30 Lounge: Föreläsning, samtal och mingel
(Brygg CC, uppe i Club)

Magnus Thure Nilsson och Emma Estborn berättar om Media Evolutions arbete – hur de utvecklar regionen och staden genom att mobilisera 400 organisationer. Huset Media Evolution City fungerar dessutom som mötesplats för 1000 personer dagligen och möjliggör en arbetslivsstil som ger avtryck i affärer och stadsutveckling.

Efter föreläsningen följer ett öppet samtal där alla Marknadsföreningens medlemmar bjuds in. Vilka lärdomar kan vi identifiera och vilka nyckelfaktorer tar vi med oss i fortsatt arbete?
Deltagande i loungen är kostnadsfritt för medlemmar i Marknadsföreningen Skellefteå. 

Det finns möjlighet att förhandsboka en buffé som serveras 17.30. Bokas här i anmälan och betalas på plats. Buffén är enkel men mättande och kostar 140 kr inkl moms. Dryck kan köpas i baren.


Vill du vara med? Anmälan till loungen senast 17 oktober.
https://simplesignup.se/event/83381
 
Dagen med Media Evolution innehåller även en intressant workshop där vi arbetar med transformation/förändring, både generellt och med specifikt Skellefteåperspektiv. 

Anmälan till workshopen senast 12 oktober.
https://simplesignup.se/event/83378-marknadsfoereningens-workshop-19-oktober

”Det är när människor möts som det händer något.”

Publicerad 24 mars 2015

 

Marknadsföreningen i Skellefteå är en given mötesplats för spridandet av idéer och nätverkande. Vill du vara med?

Vi bjuder just nu in fler att bli medlemmar – och är du inte redan medlem är du välkommen.

Det här är vi. Vi är ett nätverk som riktar oss till marknadspersoner från lokala företag, föreningar och organisationer, skolor/universitet och offentliga aktörer, såväl ledning som medarbetare.

Det här vill vi. Vårt långsiktiga mål är att samla alla som är intresserade av marknadsföring i Skellefteå, ung som erfaren, och genom att vidga vyerna bidra till utveckling och tillväxt.

Det här gör vi. Vi genomför fyra till fem större medlemsträffar per år.
Höst och vår: LOUNGEN – Skönaste mötesplatsen för idéer och nätverkande.
Vinter: Mingel och aktiviteter i samarbete med medlemsföretag.

Sommar: Inspiration och avslutningsfest.


Vill du vara med?

Skicka ett mejl till: info@marknadsforeningeniskelleftea.se 


Med ditt deltagande blir vi en ännu mer given mötesplats för nya och etablerade marknadsnätverk, och en framgångsrik grogrund för idéer, entreprenörskap och utveckling i Skellefteå.


Med varma hälsningar

Styrelsen


Loungen

Publicerad 18 februari 2015

Guldfyren ställs in

Publicerad 17 februari 2015

Föreningen har valt att fokusera på vår kärnverksamhet som en drivande kraft för ett växande Skellefteå. 

Att skapa en självklar mötesplats för nya och etablerade marknadsnätverk och en grogrund för idéer, entreprenörskap och utveckling.

Med anledning av detta har vi valt att inte arrangera Guldfyren 2014.

Vi beklagar detta.

/Styrelsen i Marknadsföreningen i Skellefteå.


Julmingel på Nygatan 57

Publicerad 24 november 2014
Välkommen till Nygatan 57 på glögg och snittar tillsammans med Marknadsföreningen i Skellefteå.

Vi vill vara den givna mötesplatsen för nya och etablerade marknadsnätverk, en grogrund för idéer, entreprenörskap och utveckling.

Under kvällen presenterar vi hur Marknadsföreningens träffar ska bli den givna mötesplatsen för alla som är intresserade av marknadsföring och kommunikation. Samtidigt vill vi passa på att önska alla en riktigt God Jul!.

Vi bjuder på glögg och snittar under kvällen. Vill ni dricka mer eller fortsätta kvällen med att äta middag har Nygatan 57 bra priser i baren och mat.

Sista anmälningsdag 8 december.

Du anmäler dig via denna länk: http://simplesignup.se/event/51799

 
Varmt välkomna!


Loungen

Publicerad 12 augusti 2013

Loungen

Lounge BRYGG Club den 7 april 


Trender och tips inom kommunikation
Tre av Skellefteås byråer bidrar med insikter och råd. Nicola Hood, Krux tipsar om hur vi kan nyttja sociala medier, Daniel Wilén, Helikopter ger en inblick i rekryterings- och arbetsgivarvarumärkesfrågor och Roger Wikström, TR berättar hur vi ska tänka på när vi skapar vårt innehåll och ”content".


Affärsliv i fokus
Johan Bellgran, affärsutvecklare på Norran håller i en miniworkshop där du själv kan bidra med tankar och idéer runt en aktuell fråga.


Program

17.00 Marknadsföreningen årsmöte.
17.30 Föreläsningar


Fri entré. Möjlighet att köpa mat och dryck före föreläsningarna finns nere på BRYGG Café.


Varmt välkomna!

Anmälan senast 5 april, anmäl dig här 

Årets Varumärke

Publicerad 12 november 2015

Årets Varumärke


Marknadsföreningen i Skellefteå kommer att dela ut Alvargalans pris för Årets Varumärke den 29 januari.

Vill du vara med och nominera?

Skicka ditt förslag med en motivering senast den 16 november till: info@marknadsforeningeniskelleftea.se  

Kriterier för Årets Varumärke:

Ett företag som har arbetet strategisk för att utveckla sitt företags eller sin produkt/tjänst varumärke.

Priset ska stimulera och belöna skickliga varumärkesbyggare, samt ge ökad insikt om varumärkets betydelse för att utveckla en verksamhet, förbättra dess resultat och skapa goda förutsättningar för tillväxt.

Vinnare är ett företag eller en organisation som genom en medveten strategi, byggt upp eller utvecklat ett varumärke, som berört och attraherat sin målgrupp.

Sociala medier